יום שישי, 21 באוגוסט 2015

שגעון - פעם שביעית

ברחו לי כל הרעיונות. אפילו אחד לא נשאר. שכחתי את הראש פתוח לשנייה אחת אומללה וזה הספיק לקטנים השובבים האלה לקפוץ החוצה ולהתפזר בכל הבית. 
עכשיו אני צריך לאסוף את כולם וזה לא קל כי יש ביניהם כאלה שיודעים להסתתר טוב מאוד ולהסוות את עצמם. 
אז התחלתי עם הרעיונות הקלים, הלא מפותחים, אותם מצאתי ללא כל קושי. הם ישבו מבולבלים על הרצפה ולא ידעו לאן לברוח. אספתי אותם מיד ודחפתי בחזרה לראש. גם את העייפים והאיטיים היה קל לתפוס. נראה היה שחלקם אפילו די שמחו לחזור למקומם הטבעי. עם המתוחכמים היה קצת יותר קשה. יחד עם הערמומיים הם ניסו כל תחבולה והטעיה. העקשניים עמדו על שלהם ולא חסכו בוויכוחים. אבל לא וויתרתי. גם אני יודע להתווכח ולהיות עקשן. 
עשיתי ספירת מלאי מהירה. עדיין היו חסרים כמה רעיונות. המשכתי לחפש. עברתי מחדר לחדר. הפכתי כל פינה והתוצאות לא איחרו להגיע. 
רעיון אחד גדול גיליתי על המנורה בסלון. הוא התנדנד בכבדות להנאתו מעלה ומטה ונראה כמו דוב פנדה מדושן וחמוד, מסתכל עלי בעיניים מנומנמות. אבל עלי זה לא עבד. תפסתי אותו בזנב ותלשתי בכוח, חרף אי שביעות רצונו הגלוי מהמצב. רעיון אחר הסתתר בתוך מכונת כביסה וניסה להידמות לחולצה. לא היה לו סיכוי. צבעו הכתום בלט מבין הסדינים הלבנים. 
כמה רעיונות קטנים גיליתי מתחת למיטה בחדר שינה. התקרבתי אליהם על קצות האצבעות. הם עשו את עצמם ישנים. לא עברו חמש שניות והמתחזים המשיכו לעשות את עצמם בראשי. 
לפתע הבחנתי ברעיון זריז וחמקמק רץ בכל הבית. הוא לא מצא איפה להתחבא והתרוצץ הלוך ושוב. הייתי חייב לדחוק את השובב לפינה, לחסום את דרכו וללכוד אותו לפני שיחמוק ממני שוב. 
אחד אחר הסתתר מאחורי ארון. משכתי אותו בעדינות. הוא עשה פרצוף מובס ונכנע ללא התנגדות. שלושה נוספים התחבאו ברוב טיפשותם במקרר, בין מיונז לגבינה לבנה. המסכנים כמעט קפאו. רועדים וחיוורים הוצאתי אותם בזהירות רבה שלא ישברו. אחרי שהפשרתי אותם קצת גם הם הושבו למקומם. 
את הרעיונות הישנים חשבתי להשאיר בחוץ, אבל האמת, די נקשרתי אליהם ורק מתוך רחמים לקחתי אותם אלי. 
הרעיונות השאפתנים, ניסו לברוח החוצה מבעד לחלון ונתקעו בזכוכית העבה. הם שכבו פצועים על הרצפה. הגשתי להם מיד עזרה ראשונה, בכל זאת היה להם מעוף. כשראיתי שלא נגרם נזק רציני אספתי גם אותם. 
נראה לי שזהו, יש לי שוב את כל הרעיונות שברחו מראשי, אולי חוץ מאחד, הרעיון החשוב ביותר שאני צריך כרגע וזה איך לסיים את הסיפור. אז אם מישהו ימצא אותו, בבקשה תודיעו לי. זה יכול מאוד לעזור לי...


©   כל הזכויות לרשומה זו שמורות לכותב הבלוגgilad2012


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה